Ett av Sveriges mest prisbelönta magasin tackar för sig.
Efter tio år har DM-magasinet utkommit med sitt sista nummer.
”De flesta av oss kan känna igen ett slut en mil bort, men en början smyger sig alltid på, lurar oss att tro att det vi upplever bara är ytterligare ett ögonblick i en vanlig dag.”
Författaren Steve Yarbrough sätter fingret på vad som skiljer en början från ett slut. Men när vi började med DM-magasinet för tio år sedan smög vi inte, vi ville klampa in med en liten godbit som kunde inspirera och guida en bransch som drunknar i information. Vi hoppas att vi lyckades.
Tusen tack till alla briljanta medarbetare och experter som bjudit på sin kunskap genom åren. Tack till PostNord och alla härliga människor där som jobbat med mig och DM-magasinet genom alla år. Det har varit skitkul!
Ett extra tack till kung Erik Westin som varit med sedan starten. It has been a pleasure.
Omslagsillustration på sista numret av den eminente Mattias Lundin.
Och – är det någon gång man får skryta så är det vid mållinjen. Alla ni som varit med och gjort detta, ta åt er nu:
DM-magasinet har sedan 2010 belönats med fem nomineringar i Swedish Content Awards, varav ett silver. Två nomineringar i Svenska Designpriset. Vinnare av Native Advertising Awards i Berlin och nominerad i CMA (för native i Dagens Media+webb+magasin). Inte illa pinkat av en liten tidning på 32 sidor.