Journalistik, storytelling och content marketing

Om människor – med eller utan uniform

Tidernas första nummer av PostNords nya medarbetarmagasin: People by PostNord.

Jag fick äran att vara med och skapa ett helt nytt magasin till PostNords cirka 30 000 medarbetare i Norden. Resultatet blev People by PostNord.

Så här beskriver vi det i första numrets Inledare:

For sale: baby shoes. Never worn.” Vissa vill kalla det för världens kortaste roman. Myten säger att författaren Ernest Hemingway slog vad med några vänner på en restaurang att han kunde skriva en hel historia på sex ord, och skrev dessa sex ord på en servett. 

Ursprunget är egentligen betydligt äldre än Hemingway – men poängen är att en bra berättelse inte handlar om dess storlek eller antal ord, utan om vilka bilder orden sätter i läsarens huvud. 

Ambitionen med People by PostNord är inte att vara Hemingway. Men den är att berätta. Inte om PostNord, utan om alla som jobbar på PostNord. Från lastbilsföraren Britta i Odense som dansar sig genom livet, via Cezar i Järfälla som ställde 80 chefer mot väggen till äventyraren Tim i Oslo som cyklade till Ryssland för att se fotbolls-VM. Alla har vi en historia att berätta – och vi vill berätta era. 

People by PostNord är PostNords nya medarbetarmagasin. Det går ut till alla medarbetare i Norden och vi hoppas att du tycker det är inspirerande att ta del av magin i dina kollegors berättelser, stora som små. Eller om jag beskriver magasinet i sex ord: Om människor – med eller utan uniform. 

Du kan läsa magasinet här