ROBERT LÅNGSTRÖM

Journalist

Month: March 2014

Den perfekta upplevelsen

Om kunden förväntar sig underverk blir det ingen succé. Jordan Berkowitz vet allt om hur man skapar upplevelser med maximal impact.

Det här är en ganska medioker artikel.
Bara så du vet.
Vänta dig inte för mycket.

Vad är det för j-la sätt att börja en artikel på? Det må vara tillspetsat för effektens skull men det är ett ganska bra sätt ändå, om vi ska tro Jordan Berkowitz, Executive Director Creative Strategy för Ogilvy & Mather.

Det skruvar ner förväntningarna.

Read More

Vad jag gör på jobbet

Det blir extrem-meta när vi gör content marketing om content marketing i årets första nummer av DM-magasinet. Vi reder nämligen ut begreppet content marketing, vad det egentligen är och varför det är på allas läppar.

Vi berättar också hur du skapar den perfekta upplevelsen och varför du aldrig får glömma den stora massan.

Dessutom får du veta hur ICA skapar lojalitet på lokal nivå.

Och mycket mer.

Är du kreativ eller rädd?

Mark Twain sa “du kan inte lita på dina ögon när din fantasi är ur fokus”. De flesta företag och organisationer kväver kreativiteten med excelark. Så tar du dig ur fällan och skapar insikter.

Den 15:e augusti 1949 sprang Wagner Dodge för sitt liv uppför en brant sluttning i Mann Gulch, en djup dalgång som mynnar i Missourifloden i USA. Bakom närmade sig en tsunami av eld som färdades 200 meter per minut.

Read More

Det totala numret

Du&Co nummer 1/2014 blev extra kul av flera anledningar. Omslaget blev fantastiskt med typo av Linus Nyström och foto av Mattias Bardå. Dessutom kickade vi igång det vi kallar “Den totala guiden till det moderna företaget”, och det med stil och med Martin Schmetzer:

 

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén