ROBERT LÅNGSTRÖM

Journalist

Month: October 2013

Gör det till en vana (eller därför äter du chips på fredagar)

Procter & Gamble fick en uppenbarelse när de upptäckte vanans makt. Deras Febreze gick från fiasko till succé.
Läs om den bästa position ett varumärke kan ha.

Hon var en kvinna som letade efter kärlek. Men hon stank som en skunk.
När Procter & Gamble delade ut sin nya ”anti-stank-sprej” Febreze till ett antal testpersoner blev det jackpott direkt. Den 29-åriga parkförvaltaren i Phoenix hade som uppgift att fånga in förvillade djur som kom vandrande från öknen. Och det var rätt många skunkar.

Read More

Hur beter du dig egentligen?

Det är stort fokus på psykonomi i DM-magasinet nr 3/2013.
Stjärnforskaren Dan Ariely intervjuas om opt in och out, och om det faktum att frågans utformning är helt avgörande för vad svaret blir.

Sara Rosengren och Henrik Sjödin resonerar kring hur vi tar våra beslut. Hur marknadsförare måste förenkla kundernas val.

Och så berättar vi om den bästa positionen ett varumärke kan ha: som en del av våra vanor.
Och mycket mer.

Omslagsfoto: Thron Ullberg

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén