ROBERT LÅNGSTRÖM

Journalist

Month: May 2013

Se in i framtiden

Ställ undan kristallkulan, sparka oraklet och släng kaffesumpen. Det räcker med en dator.

En dag i mitten av 2000-talet klev en man in i Targets butik i Minnesota och krävde att få tala med butikschefen. Han var väldigt arg. I handen höll han ett DR-utskick.
– Min dotter fick detta i brevlådan! sa han. Hon går fortfarande i high school och ni skickar kuponger för babykläder och spjälsängar? Uppmanar ni henne att bli gravid!?

Butikschefen hade ingen aning om vad mannen pratade om, men fick sedan se utskicket adresserat till dottern och bad om ursäkt. Det måste ha blivit något fel. Han ringde några dagar senare för att återigen be om ursäkt och möttes av en försynt pappa i andra änden:
– Jag har pratat med min dotter och det visade sig att det pågått aktiviteter som jag inte kände till. Hon ska föda i augusti. Jag ber om ursäkt.

Read More

Det perfekta priset

Det är många som vill vara med och bestämma rätt pris för din produkt: kunderna, marknaden och kanske jante. Men de vet betydligt mindre än de tror. Dags för dig att ta kommandot.

Rätt pris är det pris som både säljare och köpare tycker är rätt. Så där, klart! Nu kan du sluta läsa och gå och se reprisen av Solsidan eller nåt …

Okej, riktigt så enkelt är det inte, så häng kvar.

Read More

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén